Ahogy minden évben, idén is számos feladat előtt áll a Városgazdálkodási Zrt. Mindezek megvalósításához anyagi fedezetre és stratégiára van szükség.
A képviselőtestület a januári testületi ülésen elfogadta a városgazdálkodási Nonprofit Zrt. üzleti tervét. 2018-ban számos olyan kitűzött célt valósítottak meg, amelyet erre ez évre vonatkozóan is megfogalmaztak a dokumentumban.

A célunk, az ez évre tett, 2019-re vonatkozó üzleti terve gyakorlatilag egy olyan dokumentum, amelyet megtárgyal ugyan a tulajdonos, de tulajdonképpen inkább a magunk számára készítjük. Ez egy olyan sorvezető, amelyben számba vesszük a várható feladatokat, az ezekhez a feladatokhoz szükséges kiadásokat és a várható bevételeket. 

Ez alapján tudjuk megtervezni az egész éves működésünket, hogy folyamatosan pénzünknél legyünk, tehát a likviditás mindig biztosítva legyen és a különböző előrelátható feladatokra a fedezet rendelkezésre álljon. Mint például a humánerőforrás tekintetében, a munkaerő és az ehhez szükséges pénz is rendelkezésre álljon. 

Nyilvánvalóan vannak olyan kiadások, amelyeket jól körül tudunk határolni. Visszatérően, ütemezetten jönnek. Ezeket számban szedjük és ehhez rendeljük hozzá a bevételeinket - amelyeknek amint mát említettem - folyamatosan biztosítani kell a likviditását. Tehát az üzleti terv az erről szól. 

A mi munkánk nagyon szerteágazó. A városüzemeltetés során nagyon sokféle feladatot végzünk, így sokfélék a kiadások és sok irányúak a bevételek is. A bevételek egy jelentős része az önkormányzat által megrendelt kötelező vagy önként vállalt feladatokból adódik. Ezt a keretösszeget a képviselőtestület már a decemberi ülésén elfogadta. Így ezekkel már pontosan tudtunk tervezni, hogy a különböző feladatok: a köztisztaságtól egészen a parkfenntartáson át az állategészségügyi szolgáltatásokig letisztázódott, hogy mire milyen feladat fog rendelkezésre állni. 

Ezen felül van egy másik nagy kör, ami a távhőszolgáltatást jelenti, amely tekintetében a hosszú évek tapasztalata alapján nagyjából ki tudjuk számolni, hogy milyen kiadásokkal és bevételek számolhatunk. 

És egy harmadik ilyen nagyobb tétel, az a hulladékgazdálkodásból származó bevételek és az ehhez kapcsolódó kiadások, amelyeket szintén a hosszú évek tapasztalata alapján, jól be tudunk kalkulálni.

Ehhez jönnek még az olyan egyéb feladatok, amiket előre nem látunk és a terjedelmét pontosan nem ismerjük. Ilyenkor egy óvatos tervezést alkalmazunk és ennek megfelelően kalkulálja bevételeket és a kiadásaikat - nyilatkozta Nyéki István a Városgazdálkodási Zrt. vezérigazgatója.